Goldentyre-producten zijn ontworpen om aan de behoeften van al hun klanten te voldoen, of ze nu professionele rijders zijn of gewoon liefhebbers. Sinds Marco Caribotti in 2015 de nieuwe eigenaar van het bedrijf werd, zijn alle productfuncties aanzienlijk verbeterd. Hij heeft een nieuw managementmodel geïmplementeerd op voorwaarde van parallelle investeringen en zonder het vasthouden van onderzoeks- en ontwikkelingsfondsen.
Caribotti is zelf altijd een rijder geweest en ontdekt al meer dan 20 jaar jong talent. Door de jaren heen heeft hij alle Goldentyre- en X-producten ontwikkeld, waardoor het concept van banden en schuim volledig is veranderd. De ontwikkeling van zijn producten is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen de medewerkers van het bedrijf en gebruikers uit verschillende disciplines. Dit onderzoek, deze ontwikkeling en deze informatie-uitwisseling stellen Goldentyre-producten in staat om continu te verbeteren en de prestatiegrens nog verder te verhogen.
De banden worden op de markt gebracht via een wereldwijd netwerk in meer dan 40 landen en sterke handelsrelaties met distributeurs in Europa, Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Australië, Zuid-Afrika en Azië.
In 2017 verhuisde Goldentyre zijn Britse kantoor naar zijn nieuwe hoofdkantoor om internationaal transport te vergemakkelijken.
De eerste twee Goldentyre-punten werden zo in 2018 geopend (één in het Verenigd Koninkrijk en één in Italië).